zondag 24 januari 2016

Home decoratie!

                                         DIY

 Hi, vandaag ga ik jullie laten zien hoe je decoratie voor in huis (kan ook voor buiten) kunt maken met klei. Het is erg leuk om te doen. Laten we snel beginnen!


Wat heb je nodig?:
  • Klei (Action)
  • Mes
  • Placemat of bord
  • Touw
  • (Grond)verf
  • Satéstokje
  • Figuurtjes (hoeft niet)
Homeketting:
Als eerst haal je de klei uit de verpakking, en snij je de klei in 3 of 4 delen.
Dan maak je van de klei kleine bolletjes, en je prikt er een gat doorheen met het satéstokje.
Het maakt niet uit hoeveel bolletje zoveel als jij wilt!


Nu ga je een figuur,( of wat jij wilt maken) maken voor aan de onderkant. Dat maakt de ketting net wat leuker. Als je dit hebt gedaan, ga je de balletjes aan het touw rijgen, of je snijd de balletjes half doormidden en leg het touw erin en maak er weer een bal van (dat is het makkelijkst).



Als je al de balletjes aan het touw hebt vastgemaakt, Maak je het figuur aan de onderkant vast. Ik heb ''love'' in het hart geschreven, zoals je kunt zien op de foto.

Dan is je ketting klaar, en is het tijd om te drogen zodat het klei hard word.
Bij mij was het klei na 1 dag droog!
Dan kan je er zelf voor kiezen om de klei te verven of het zo te laten.
Ik heb er voor gekozen om de klei te verven met grondverf!








Je kan ook nog allemaal leuke figuurtjes aan een touwtje doen, dat heb ik ook gedaan (de hartjes)
 Dit was de DIY. Vond je dit leuk? laat het zeker even weten! XX      http://www.beautylile.blogspot.nl/p/contact.html